Lauros Matukonytės ir Emilijos Višinskaitės paroda „Užtrunka” / “Takes Time”
Lapkričio 14 d. 17.30 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose bus atidaroma Lauros Matukonytės ir Emilijos Višinskaitės paroda „Užtrunka” / „Takes Time”. Paroda truks iki 2026 m. sausio 4 d.
Žodis užtrunka yra nuoroda į pojūtį, tarpininkavimą ir medžiagą. Lauros Matukonytės ir Emilijos Višinskaitės paroda – pokalbis per medžiagas ir antrasis jų susitikimas bendroje ekspozicijoje. Šių menininkių duete medžiagos yra jų tyrimo objektai.
Užtrunka, kol transformuojasi. Lauros Matukonytės objektai kviečia būti stebimi intymiu žvilgsniu. Kvestionuodama ir rekonstruodama popieriaus prigimtį, autorė veda medžiagos ir erdvės dialogą, tiria (ne)buvimo, troškimo ir sensualumo pojūtį. Pasitelkiami kūrimo metodai: drabužių lekalų dauginimas, jų siuvimas į ritmišką sistemą; medvilnės pluošto popieriaus formavimas jo svoriu, vandeniu ir buityje naudojamais daiktais. Autorė mąsto apie kasdienę aplinką, daiktų ir kūno proporcijų santykį. Atkartodama pažįstamus daiktų dydžius kūriniuose, menininkė plečia popieriaus, kaip medžiagos, suvokimo ribas.
Užtrunka, kol įsijaučiame. Emilija Višinskaitė savo praktikoje kalba apie medžiagos sudėtį, jos savybes ir tai, kaip ji reaguoja su aplinka. Porolono užpildas (poliuretaninis akytasis plastikas) yra be galo ilgai yranti medžiaga. Tiesioginiame santykyje su oda ją dirgina, sukelia alerginę reakciją. Veikiamas ultravioletinio šviesos spektro gelsta, aižėja. Skulptūrinio objekto konstravimo metodui naudojama elastinė juosta, kuri rėžia poroloną ir skaido jį ritmingais segmentais. Porolono konstrukcija paliekama aplinkos, saulės ir laiko, poveikiui. Rasti dirbtinės odos pramoniniai likučiai, gamybos procese pjaustyti lazeriu, tampa spekuliatyviais objektais, tyrinėjančiais medžiagos reikšmę. Šioje įvietintoje instaliacijoje Emilija Višinskaitė kviečia apmąstyti kontakto patirčių paliktas žymes.
Užtrunka, kol pamatome. Autorių „mąstančios rankos“ kuria savarankiškai egzistuojančias formas, sekdamos medžiagų diktuojamas savybes. Popierius, porolonas ir dirbtinė oda kelia klausimus apie įtampą tarp vidaus ir išorės, pažeidžiamumą ir prisitaikymą.
Laura Matukonytė (g.1984) – tarpdisciplininė menininkė savo meninėje praktikoje tyrinėja popieriaus potencialą formos kūrimui, jungdama patirtį spaudos ir mados dizaino srityse su šiuolaikinės skulptūros kontekstais. Jos kūryba grindžiama dialogu su medžiaga – popieriumi – kuris skulptūriniuose objektuose ir instaliacijose atsiskleidžia per formas ir sistemas. L. Matukonytė baigė Skulptūros magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje (2023–2025), kur taip pat įgijo Mados dizaino bakalauro laipsnį (2002–2006). Savo kūrybą aktyviai pristato solo bei grupinėse parodose nuo 2023 m.
Emilija Višinskaitė (g.1998) – vizualioji menininkė, Vilniaus dailės akademijoje įgijusi scenografijos bakalaurą, tęsia magistro studijas Skulptūros katedroje. Kūrybinė raiška varijuoja tarp objekto ir instaliacijų kūrimo. Kūrybinėje praktikoje domina supančios aplinkos, industrinių medžiagų poveikio žmogaus būsenoms ir sintetiškumo temos. Kūrybos procese remiasi rastomis medžiagomis ir jų diktuojamomis reikšmėmis.
Parodos kuratorė – Emilija Globytė
Parodos technikas – Kornelijus Pelkys
Garso menininkas – Richard Hronský
Paroda veikia 11 14 – 01 04
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba). Parodos atidarymo metu bus fotografuojama ir filmuojama. Informuojame, kad dalyviai gali būti matomi renginio nuotraukose ir vaizdo įrašuose, publikuotuose įvairiose medijos priemonėse.